مشروح مهمترین اخبار ۲۱ آبان ۱۴۰۱ کوتاه و خلاصه اینجا

 مشروح مهمترین اخبار ۲۱ آبان ۱۴۰۱ کوتاه و خلاصه اینجا ببینید.

تاثیر نتایج انتخابات کنگره بر سیاست خارجی آمریکا در مورد ایران

یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا و تاثیر تغییر ترکیب کنگره در سیاست خارجی این کشوراظهار کرد: به طور معمول بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا در ارتباط با حوزه سیاست خارجی اجماع نظر وجود دارد و اختلافات بین آنها در این زمینه اندک است و بیشتر این اختلافات به استراتژی‌های متفاوت آنها برای پیشبرد اهداف مشترک مربوط می‌شود.


قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار تومان رسید

طبق اعلام بانک مرکزی، در مهر ماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۴۳ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱.۲ و ۳۸.۲ درصد افزایش یافته است.


آلمان یک میلیارد یورو برای حمایت از اوکراین اختصاص می‌دهد

خبرگزاری رویترز، با استناد به یک سند گزارش داد، دولت آلمان مبلغ یک میلیارد یورو (1.03 میلیارد دلار) از بودجه سال 2023 خود را برای حمایت از اوکراین از جمله در زمینه دفاع در برابر حملات سایبری روسیه و جمع‌آوری اسناد و مدارک جنایات جنگی اختصاص داده است.


اعلام بسته جدید بانک مرکزی برای بازار ارز طی روزهای آتی

رئیس کل بانک مرکزی از بسته جدید ارزی این بانک برای بازار ارز طی روزهای آینده خبر داد.

علی صالح آبادی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه چک الکترونیک، درباره کنترل بازار ارز اظهار کرد: همانطور که برای کنترل بازار سکه اقداماتی انجام شد برای کنترل بازار ارز نیز طی روزهای آینده بسته و ابزار جدیدی اعلام می‌شود. 

وی درباره ارزهای بلوکه شده نیز گفت: آزادسازی ارزهای بلوکه شده در کره در حال انجام است به محض وصول منابع جزئیات اعلام می‌شود. 


آسیب‌شناسی و ناگفته‌های مدیریت بحران یک زلزله

پنج سال پس از زلزله‌ای که در شامگاه ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶، سرپل‌ذهاب، ازگله، قصرشیرین و ... را زیر و رو کرد، به بازخوانی آنچه که مدیریت بحران باید در آن ایام انجام می‌داد، پرداخته‌ایم؛ آسیب‌شناسی مدیریت بحران یک زلزله که با برخی از ناگفته‌ها از سوی مدیران وقت بحران همراه شده است.


رایزنی تلفنی محمود عباس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفتگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم آغاز یک روند سیاسی که به اشغال پایان بدهد، تأکید کرد.

 به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وی را در جریان آخرین تحولات اوضاع فلسطین و خطراتی که علیه ملت فلسطین به دلیل اقدامات دولت رژیم صهیونیستی و اصرارش بر نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها و ادامه اقدامات یک‌جانبه وجود دارد، گذاشت.


پاسخ مرندی به مقاله تهدیدآمیز یک روزنامه صهیونیستی

مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در پاسخ به مقاله تهدیدآمیز یک رسانه صهیونیستی تاکید کرد که در صورت وقوع هر گونه حمله به ایران، هزاران پهپاد و موشک زیرساخت‌های رژیم‌های متجاوز را هدف قرار خواهد داد.

، محمد مرندی، کارشناس و مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در پیامی در صفحه توئیتر خود به مقاله اخیر روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل پاسخ داد که در آن نوشته شده بود، جنگنده‌های  F-۳۵ اسرائیلی با هدف نمایش قدرت به ایران بمب‌افکن‌های آمریکایی را هنگام پرواز در آسمان سرزمین‌های اشغالی اسکورت کرده‌اند.


techtimes website techtimes website techtimes website techtimes website techtimes website techtimes website techtimes website techtimes website techtimes website techtimes website

پست‌های معروف از این وبلاگ

خلاصه اخبار ۲۰ آبان ۱۴۰۱ خلاصه و کوتاه اینجا